dimecres, 7 de novembre del 2012

La feina...


Què tal tot??
Jo estic en plena fase 2!!
Tinc el Bloc un xic abandonat...no és gaire el meu fort això...de totes maneres crec que si va agafant el gust a això d'anar penjant coses i adonar-t'he que tot queda endreçadet.

Així que pejaré aquí les fases en què he distribuït el meu Pla de Treball:


FASE: 1
TEMPORALITZACIÓ: Setembre 20h
OBJECTIUS:
  • Conèixer el marc del centre i les seves activitats i possibles necessitats.
  • Conèixer els professionals del centre ocupacional
  •  Definir els objectius de la intervenció i les fases del pla de treball
  •  Decidir l’àmbit de treball i recursos existents.


DESTINATARIS:
  •  Directora del centre, tècnics i membres del centre ocupacional.


INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES:
  •  Material de lectura proporcionat pel centre (memòria anual d’activitats, programa general de rehabilitació, documentació referent als processos que impliquen l’elaboració del PAP, documentació pròpia del centre sobre el PAP).
  •  Entrevistes amb la tutora i reunions.


ACTIVITATS:
  •  Reunió amb la direcció del centre i presentació de la tutora del pràcticum.
  • Reunió amb la tutora i exposició del què és un centre ocupacional i quines activitats realitzen ells.
  •  Visita guiada pel recinte
  •  Observació d’un dels tallers de reciclatge.
  •  Es facilita tot un seguit d’informació tant en paper com amb format web, per poder valorar què és allò que més em pot interessar partint que ja hi havia hagut un primer contacte al juny.
  • Recollida, revisió i ànalisi  del material.
  •  Recerca pròpia de documentació sobre la tipologia d’usuaris i àmbits de treball.
  •  Posterior reunió amb la tutora, on exposo l’interès per basar l’interès en el pla d’intervenció individual. Es realitza en dos dies.


INDICADORS D’AVALUACIÓ:
  • Valoració de l’acollida al centre
  • Seguiment del procés segons l’establert en la temporalització i fases.



















































FASE: 2
TEMPORALITZACIÓ: 20-25h
OBJECTIUS:
  •  Analitzar el PAP, el Programa anual.
  •  Participar en les reunions de valoració del PAP més d’octubre
  •  Intercanviar opinions amb els monitors del mòduls i planificar reunions per la valoració i possibles modificacions del PAP en usuaris concrets.
  • Concretar diverses reunions amb la tutora per tal de fer un seguiment del pla elaborat.
  •  Realitzar un bloc on es vagin anotant tots els progressos, intervencions, opinions, etc de la pràctica.


DESTINATARIS:
  • Tutora de pràctiques, tècnics i membres del centre ocupacional, ja més en concret d’un mòdul.


INSTRUMENTS:
  •  Recerca d’informació i material bibliogràfic sobre alumnes amb discapacitat.
  •  Elaboració d’un diari personal de les diverses observacions al centre.


ACTIVITATS:
  • Lectura compartida amb la tutora del PAP
  •  Anàlisi dels instruments, fitxes i processos que el sustenten.
  •  Planificar les reunions amb els monitors
  •  Observació del treball en els mòduls.


INDICADORS D’AVALUACIÓ:
  • Seguiment del objectius i la temporalització marcada
  • Registre d’observació de les diverses sessions.





FASE: 3
TEMPORALITZACIÓ: 25-35h
OBJECTIUS:
  •  Establir uns horaris d’assistència regular.
  •  Observació directa en el mòdul de l’aplicació del PAP per part del docent.
  •   Reformular el pla d’actuació si cal.
  •   Realitzar anotacions de tot allò observat, comentat en els mòduls
  •   Elaborar material de forma coordinada amb els monitors del mòduls.
  •    Valorar amb la tutora del bon funcionament del pràcticum (ritme, possibles dubtes,...)
  •   Seguir el bloc: anotant tots els progressos, intervencions, opinions, etc de la pràctica.


DESTINATARIS:
  •  Usuaris del mòdul, docents, tutora.


INSTRUMENTS:
  •   Observació directa
  •    Materials elaborats per l’adaptació del PAP a cada usuari.
  •    Diari de camp


ACTIVITATS:
  •  Assistència setmanal a diverses activitats del mòdul fent observació i anotacions d’aquelles adaptacions que es porten a terme per poder complir el PAP de cada usuari.
  • Participar de forma activa en la marxa de l’activitat que es porti a terme en el mòdul.
  •  Reunió amb els monitors i la tutora de forma setmanal per la preparació de les sessions i adaptacions personals en les tasques de la setmana.
  • Enregistrament  de fotografies mentre els usuaris realitzen varies activitats.

INDICADORS D’AVALUACIÓ:
  •          Seguiment del objectius i la temporalització marcada
  •          Revisió de la coherència del material i adaptacions realitzades per poder aplicar el PAP.
  •          Revisar el bloc creat pel practicum




FASE: 4
TEMPORALITZACIÓ: 15-20h
OBJECTIUS:
  •  Valorar resultats del procediment i final amb els monitors del centre.
  •  Elaboració de la memòria de pràctiques incloent tota l’experiència en el centre ocupacional.
  • Seguir i valorar l’aprenentatge fet
  •  Incloure les conclusions finals al bloc sobre tot el procediment del pràcticum al centre


DESTINATARIS:
  • Usuaris del mòdul, docents, tutora.


INSTRUMENTS:
  •  Diari de pràctiques
  •  Bloc


ACTIVITATS:
  •   Reunions de valoració i avaluació del PAP a finals d’any amb docents i tutora
  •   Recopil.lació de les lectures i documents usats per a poder realitzar la memòria final de pràctiques.
  •  Elaboració de les conclusions del projecte dut a terme
  •  Finalització i entrega de la memòria del pràcticum
  •  Finalització i conclusions finals al bloc


INDICADORS D’AVALUACIÓ:
  • Compliment dels objectius plantejats
  • Utilitat del projecte basant-se en la observació i intervenció directa amb l’usuari.
  •  Diferents registres realitzats durant el pràcticum: valorar la seva utilitat i possible ús posterior
  •  Valoració de les pràctiques per part de la tutora externa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada